Nema! Da li se komplikacije uzrokovane dijabetesom mogu spriječiti? Da, mogu!

Kasno postavljanje dijagnoze najčešći je problem kod oboljelih od dijabetesa tipa 2. Kontrolni pregledi koji slijede nakon dijagnoze najčešće rezultiraju ustanovljenim komplikacijama. Nažalost, NEMA NAZAD – jednom kada imate detektirano oštećenje poput promjena na očima, bubrezima ili stopalima.

Oboljeli od dijabetesa tipa 1 najčešće se brzo javljaju liječniku jer se primijeti alarmantno stanje. Bez obzira na tip bolesti, ako ne vodite računa o tome što jedete, koliko vježbate i idete li na kontrole – pojavit će se problem.

Za rano otkrivanje komplikacija posavjetujte se sa liječnikom (odradite preglede)

Neka Vas liječnik upozori na bilo kakve znakove ili simptome mogućeg problema. Mijenjate svoje navike kako bi spriječili komplikacije (a ne liječili).

Dijabetes je bolest koja ne boli, ali nas ograničava u svakodnevnim situacijama ako dobijemo komplikacije.

Komplikacije dijabetesa uključuju:

  • nefropatiju (oštećenje bubrega)
  • moždani udar (oštećenje mozga)
  • retinopatija (oštećenje vida i očiju)
  • oštećeno srce i krvne žile (srčani udar, ateroskleroza, visok krvni tlak)
  • oštećenja stopala (neuropatija)
  • seksualnu disfunkciju

Najbitnija je samokontrola! Dobra i redovita regulacija razine šećera u krvi preduvjet je da komplikacije ne nastanu, da se spriječe ili odgode.

Samokontrola

Odnosi se na dijabetičku prehranu i tjelovježbu, jednako kao i korištenje inzulina ili lijekova.

Tjelovježbom možete spriječiti komplikacije dijabetesa i bolje kontrolirati razinu glukoze u krvi ako vam je dijagnosticiran preddijabetes. Tjelovježbom trošite više glukoze u krvi (kretanje je najvažnije).

Savjetuje se da pripazite na unos soli i šećera koji mogu doprinijeti razvoju komplikacija.  Kontrolirajte unos soli te ga smanjite (veći unos soli = povišen krvni tlak, bolest srca i krvnih žila). Što se tiče šećera na www.bolerodrinks.com.hr imate proizvod koji je višenamjenski i zaslađen je steviom (za kavu, čaj, kolač, jogurt ili napitak).

Nutricionistički gledano, ravnoteža među namirnicama uvijek će biti najbolji odabir. Probajte uvrstiti žitarice, povrće, voće, ribu i meso, mlijeko i mliječne proizvode jednako tako smanjenje masti i ulja. Probajte izbjegavati ili barem ograničiti unos soli, šećera i ljutih namirnica. Pijte puno tekućine (preporuka Bolero instant napitaka) te se krećite više. Dijabetes na svakog različito utječe.

 

Izvor: Dijabetes TV