Konzumirate li ga u prevelikim količinama? Znate li koje su posljedice za organizam?

Šećer se nalazi u gotovo svakoj namirnici koju jedete (ako je konzumacija umjerena, ne mora biti loše), no koliko je šećer zapravo opasan za zdravlje?
Hrvatska prednjači kao zemlja pretilosti, a to kreće već od najmlađeg naraštaja (kod djece od 8 godina). Nikako ne ide u korist šećera to što je u 2011. provedeno istraživanje koje pokazuje kako je nastala epidemija pretilosti (Svjetska zdravstvena organizacija upozorava na tu situaciju).
5% je predviđen dnevni unos šećera od ukupne energije koju dobivate preko hrane (za muškarca 35 grama, za žene 25 grama). Koliko šećera vi zapravo uzimate dnevno? … 10 puta više nego bi smjeli i trebali. Krenimo npr. sa jutarnjom kavom ili čajem (jedna vrećica šećera u kafiću ima 5grama), zatim nekim finim pecivom (o punjenju da i ne pričamo).
Ako konzumirate šećer u velikim količinama i to duže vrijeme, postaje opasnost za vaše zdravlje i to je dokazano kroz promjene u metabolizmu.
U većini slučajeva konzumirate šećer u raznim oblicima, a da to ni ne znate. Najslađi prirodni šećer je fruktoza (sastoji se od glukoze i galaktoze) te polisaharidi kao što je škrob nalaze se u žitaricama (molekule koje se sastoje od mnogo jedinica glukoze).
Svi znamo da je za poticanje debljanja te uzrokovanja dijabetesa tipa II ili šećerne bolesti kriva konzumacija šećera u većim količinama.
Od šećera se brže stari, koža se suši te bore postaju vidljivije puno ranije nego što bi htjeli.
Šećer će uzrokovati više gladi i žeđi nego što bi vam isto mogao utažiti.
Šećer će vam dati navalu energije, ali će ju brzo zamijeniti umor i energija će brzo nestati.

Kada ovo čitate nemojte misliti da šećer morate iz svoje prehrane potpuno izbaciti, ali DA, morate paziti na njegov unos. Zamijenite šećer zdravim napitkom Bolero uz koje, osim što nećete izazvati bolesti dobiti ćete dnevnu dozu vitamina C, unijeti ćete dostatnu tekućinu za cijeli dan (do 3litre) i možete ih naći u 66 okusa. Također postoje i zdraviji recepti po kojima možete raditi kolač, smoothie, kavu, čaj.
Zamijeniti šećer stvarno nije teško, ako ste odlučili pripaziti na svoje zdravlje.