Redovita tjelesna aktivnost pomaže kontrolirati razinu glukoze u krvi, kolesterola i triglicerida. Naposljetku, vježbanje popravlja cirkulaciju krvi i fleksibilnost.

Kod dijabetesa je dozvoljeno sudjelovanje u gotovo svim oblicima vježbanja – potreba je samo doza opreza. Primjerice, ako vam razina glukoze u krvi nije uredna, možete osjetiti teže posljedice nakon vježbanja visokog intenziteta. Pobrinite se i za odgovarajuću, udobnu obuću i odjeću kako biste zaštitili stopala i noge te obavezno pazite na unos tekućine (naša preporuka Bolero instant napitci – www. bolerodrinks.com.hr)

Stručnjaci tvrde kako učinkovit plan vježbanja za osobe s dijabetesom treba sadržavati aerobne vježbe, vježbe snage, te vježbe fleksibilnosti.  

AEROBNE VJEŽBE

Kada imate dijabetes, pod povećanim ste rizikom od kardiovaskularnih i srčanih oboljenja. Aerobne vježbe dobre su upravo za zdravlje srca – jačaju srce i opseg disanja, te snižavaju krvni tlak, razinu triglicerida i kolesterola. Također, aerobne vježbe sagorijevaju kalorije i masnoće, te na taj način reguliraju razinu glukoze u krvi i utječu na količinu inzulina koja vam je potrebna.

Šetnja je jedan od najboljih oblika vježbanja za dijabetičare. Također su dobri biciklizam, plivanje, penjanje po stepenicama i preskakanje užeta.

VJEŽBE SNAGE

Ove vježbe pomažu u izgradnji mišića, te jačaju metabolizam i omogućuju sagorijevanje većeg broja kalorija – čak i kada odmarate. Studije su pokazale kako dinamične vježbe snage jačaju osjetljivost na inzulin, te smanjuju razinu glukoze u krvi. Koje vježbe snage možete izvoditi i sami, u udobnosti vlastitog doma? Vrlo jednostavno – za početak probajte klasične trbušnjake, raskorake i čučnjeve. Možete koristiti i utege s težinom koja se podešava, ali i elastične vrpce koje pružaju otpor kada ih se rasteže.

VJEŽBE FLEKSIBILNOSTI

Vježbe fleksibilnosti ili rastezanja održavaju zglobove u dobrom stanju, popravljaju ravnotežu i opseg pokreta, te smanjuju rizik od ozljeda tijekom samog vježbanja i drugih aktivnosti. Istezanje smanjuje stres koji negativno utječe na dijabetes, sagorijeva kalorije i popravlja tonus mišića. Neke od najboljih vježbi fleksibilnosti uključuju jogu i pilates. Iako se čini kako je riječ o jednostavnim radnjama, obavezno se prije početka zagrijte, kako biste izbjegli moguće ozljede.

Izvor: Ordinacija Večernji.hr